مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

انتخاب های کوچک و هوشمندانه

  • مععصومه مهرعلی
  • سه شنبه ۱۷ دی ۹۸
  • ۰۷:۳۰

 

انتخاب های کوچک و هوشمندانه

 

اگر بین سه میلیون دلار یا یک سکه یک سنتی که در 31 روز آینده هر روز ارزش آن دو برابر می شود حق انتخاب داشته باشید، کدامیک را انتخاب می کنید؟

 

انتخاب های کوچک و هوشمندانه: اگر از قبل این داستان را شنیده باشید می دانید که باید یک سکه یک سنتی را انتخاب کنید، زیرا مسیری است که شما را به یک ثروت بیشتر می رساند. در این وضعیت انتخاب یک سکه یک سنتی که نهایتا منجر به پول بیشتری خواهد شد خیلی سخت است، چرا ؟ زیرا وقت بیشتری می برد که ما به نتیجه دلخواه برسیم.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

بیایید با دقت مسئله را بررسی کنیم. فرض کنید شما 3 میلیون دلار پول نقدر ا انتخاب می کنید و دوست شما از مسیر سکه یک سنتی پیش می رود. در روز پنجم دوست شما 16 سنت دارد و شما هنوز 3 میلیون دلار دارید. در روز دهم او فقط پانصد و دوازده سنت دارد که در مقابل پول انبوه شما ناچیز است. فکر می کنید در حالیکه شما سرگرم خرج کردن میلیون ها دلار هستید و از آن لذت می برید و از انتخاب خود هم خیلی راضی هستید، دوست شما در مقابل تصمیمی که گرفته چه احساسی دارد؟

بعد از گذشت 20 روز در حالی که فقط 11 روز باقی مانده است روند سکه یک سنتی به 5243 دلار رسیده است . در این لحظه دوست شما در مورد خود چه احساسی دارد ؟ برای تمام فداکاری ها و رفتارهای مثبتش و مثبت اندیشی های او فقط کمی بیشتر از 5000 دلار نصیب او شده است. ولی شما 3 میلیون دلار داشته اید.

دراین لحظه جادوی غیبی اثر مرکب شروع به پدیدار شدن می کند. همان رشد و ترقی روزانه، اثر مرکبی ایجاد می کند که ارزش آن یک سکه یک سنتی را در 31 روز به 10/737/418 دلار می رساند که بیش از 3 برابر پولی است که در ابتدای دوره نصیب شما شده است.

در این مثال ساده دیدیم که چرا پایداری در طول زمان خیلی مهم است. در روز 29 شما در حدود همان سه میلیون دلار را دارید در حالیکه مسیر سکه یک سنتی به 2/7 میلیون دلار رسیده است و دقیقا در روز 30 از این دوره 31 روزه دوست شما با 5/3 میلیون دلار از شما پیشی می گیرد. در آخرین روز این ماراتون نفس گیر یک ماهه، دوست تان از شما عبور می کند و شما را شکست خواهد داد، و نهایتا کارش را با حدود ده میلیون و هفتصدو سی وهفت هزار دلار به پایان می رساند در حالیکه شما در کل این دوره همان سه میلیون دلار را داشته اید البته اگر آنرا خرج نکرده باشید.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

موارد کمی هستند که به اندازه جادوی اثر مرکب موثر و برانگیزاننده باشند. این نیرو به شکل حیرت آوری بر تمام جنبه های زندگی موثر و قدرتمند است. داستان بعدی نمونه دیگری از این اثر شگفت انگیز می باشد:

 

داستان سه دوست

سه دوست صمیمی را در نظر بگیرید که در کنار هم بزرگ شده اند، در همسایگی هم زندگی می کنند و حساسیت های شبیه به هم دارند و درآمد سالانه شان در حدود 50000 دلار است. هر سه متاهل هستند و از سلامتی و وزن طبیعی برخوردار هستند و فقط کمی در مورد اضافه وزن بعد از ازدواج نگران هستند.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

دوست اول " لری" همان کارهای همیشگی را انجام میدهد، خوشبخت است یا بهتر بپوییم این طور فکر می کند اما بعضی اوقات شکایت می کند که هیچ چیز هرگز تغییر نمی کند.

انتخاب های کوچک و هوشمندانه: دوست دوم " اسکات " بعضی اوقات تصمیمات کوچک و ظاهرا بی اهمیت را شروع می کند، هر شب 10 صفحه از یک کتاب خیلی خوب را می خواند و هر روز در مسیر رفتن به سرکارش 30 دقیقه یک فایل آموزشی یا روحیه بخش را گوش می دهد. اسکات خواهان ایجاد تغییراتی  در زندگی خود می باشد ولی نمی خواهد برای این کار سرو صدای زیادی به راه بیاندازد. اخیرا مقاله ای را در مجله موفقیت خوانده و از آن ایده ای گرفته است و می خواهد آن را در زندگی شخصی اش به کار گیرد. او تصمیم دارد 125 کالری از برنامه غذایی روزانه اش را با کاهش یک لیوان غلات کمتر، یا استفاده از یک بطری آب گازدار به جای استفاده از لیموناد یا استفاده از سس خردل به جای سس مایونز بر روی ساندویچش امکان پذیرکند. کارهایی که همه آن ها شدنی هستند. علاوه بر این او به اندازه 2000 قدم اضافی (کمتر از یک مایل ) را به برنامه روزانه خود افزوده است. این ها برنامه هایی نیستند که نیاز به شجاعت یا تلاش خاصی داشته باشند بلکه کارهایی هستند که هرکسی می تواند انجام بدهد، و اسکات مصمم است که این کارها را انجام بدهد. وی آگاه است با وجود سادگی این کارها ممکن است به راحتی وسوسه شود که آن ها را انجام ندهد.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

دوست سوم" براد" چند انتخاب نامناسب دارد. او اخیرا یک تلویزیون جدید با صفحه نمایش بزرگ خریده است و وقت بیشتری را صرف دیدن برنامه مورد علاقه اش می کند. او دستورالعمل های شبکه آشپزی را امتحان می کند، خوراک گوشت با پنیر یا دسرهای مورد علاقه اش را درست می کند. ضمنا یک میز نوشیدنی در اتاق خود قرار داده و هفته ای یک نوشیدنی به رژیم غذایی اش اضافه می کند. این ها چیزهای خیلی بدی نیستند و براد فقط می خواهد کمی لذت ببرد.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

در آخر ماه پنجم هیچ تفاوت نامحسوس بین لری، اسکات و براد مشاهده نمی شود. اسکات هرشب کمی کتاب می خواند و هرروز در مسیر رفتن به محل کار به فایل های صوتی گوش می دهد، براد از زندگی خویش لذت می برد و کار کمتری می کند، لری هم به کارهای همیشگی خود همچنان ادامه میدهد. هر کدام از آنها طبق الگوهای خاص خود رفتار می کنند ولی 5 ماه به اندازه کافی طولانی نیست که هر نوع افت یا بهبود واقعی در وضعیت و موقعیت آنها ایجاد کند.

هنگامی که به 18 ماه برسیم تفاوت های جزئی اما قابل اندازه گیری در این سه دوست نمایان شده است. در ماه 25، تفاوت ها واقعا آشکار و قابل اندازه گیری میشود و در انتهای ماه 27 تفاوت های قابل توجه بزرگی بین آنها وجود دارد و در پایان ماه 31 تغییرات و تفاوت ها بین آنها تکان دهنده و فاحش است.

هم اکنون براد چاق و فربه شده است در حالیکه اسکات آراسته و خوش اندام به نظر می رسد. وی فقط با کم کردن 125 کالری در روز طی 31 ماه حدود 33 پوند یا معادل 15 گیلوگرم از وزن خود را کم کرده است. براد در همان بازه زمانی روزانه 125 کالری بیشتر مصرف کرده بود و 33 پوند به وزن خود اضافه کرده است، اوحالا 66 پوند بیشتر از اسکات وزن دارد.

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

ولی تفاوت های بین آنها به مراتب مهم تر و بیشتر از وزن آن ها بود. اسکات تقریبا 1000 ساعت از زمان خویش را صرف مطالعه کتاب های خوب و گوش دادن به فایل های صوتی در جهت پیشرفت شخصی سرمایه گذاری کرده است و با به کار بستن دانشی که به دست آورده بود، ترفیع شغلی گرفت و حقوقش افزایش یافت. مهمتر از این ها روابط او با همسرش بهتر، صمصمی تر و گرم تر شده است. 

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

برادچطور؟ او از کار خود ناراضی است و زندگی مشترکش هم پر از مشکلات است و در معرض خطر می باشد. ولی لری تقریبا همان جایی است که دوسال و نیم پیش بود، جزء اینکه نارضایتی او از زندگی بیشتر شده است.

 

انتخاب های کوچک و هوشمندانه: قدرت باور نکردنی اثر مرکب به همین سادگی است! افرادی اثر مرکب را به نفع خود به کار می برند، در مقایسه با افرادی که اجازه می دهند اثر مرکب علیه آنها باشد، تفاوتهای انکار ناپذیری دارند.

اثر مرکب معجزه آسا به نظر می رسد، شبیه جادو یا جهشی کوانتومی است. بعد از 31 ماه شخصی که ماهیت مثبت اثر مرکب را به کار می گیرد مثل فردی است که یک شبه به موفقیت دست یاقته است. در واقع موفقیت او حاصلِ انتخاب های کوچک و هوشمندانه ای است که در طول زمان با پایداری انجام شده است.

واقعیت این است که حتی یک تغییر کوچک می تواند اثر قابل توجهی داشته باشد و یک اثر موجی ناخواسته و غیر منتظره ایجاد کند.

 

برگرفته از کتاب اثر مرکب دارن هاردی

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

               09024447135

     تلگرام: razeparvareshafkar@

 

 

  • نمایش : ۵۳۹
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب