مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

تفکر خود را تغییر بده

  • مععصومه مهرعلی
  • سه شنبه ۳ دی ۹۸
  • ۰۷:۳۰

 

تفکر خود را تغییر بده

 

در روانشناسی قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر در ذهن تان از آنچه دوست دارید بشنوید تصویری بسازید، و به مدت طولانی آن را در ذهن تان نگه دارید، به زودی دقیقا همانی میشوید که می خواستید. ( ویلیام جیمز)

 

تفکر خود را تغییر بده: روزی روزگاری زنی بود حدودا" 30 ساله، که دوتا بچه داشت. او مانند خیلی ها، در خانه ای بزرگ شده بود که پدر و مادرش دائما از او انتقاد می کردند و با وی رفتاری مغرضانه داشتند. در نتیجه، شدیدا"  احساس حقارت می کرد و از عزت نفس بالایی برخوردار نبود. او آدم منفی و ترسناکی بود و اصلا اعتماد به نفس نداشت. کم رو و خجالتی بود و برای خودش ارزش و احترامی قائل نبود. احساس میکرد که در هیچ چیزی استعداد ندارد.

 

مدرس و مشاور انگیرشی معصومه مهرعلی

 

یک روز در حالیکه با اتومبیل خودش به سمت فروشگاه در حال حرکت بود، اتومبیل دیگری از چراغ قرمز رد شد و محکم به اتومبیل او کوبید. او در حالی در بیمارستان چشم هایش را باز کرد که دچار ضربه مغزی خفیفی شده بود ولی حافظه اش را کامل از دست داده بود. او می توانست حرف بزند اما به هیچ عنوان نمی توانست زندگی گذشته اش را به یاد آورد و کاملا دچار فراموشی شده بود.

 

مدرس و مشاور انگیرشی معصومه مهرعلی

 

ابتدا پزشکان فکر می کردند که موقتی است. اما هفته ها گذشت و او نتوانست که حافظه خود را به دست بیاورد. هر روز همسر و فرزندانش به دیدنش می آمدند، اما او نمیتوانست آنها را به یاد آورد. چون این مورد غیر معمولی بود بنابراین سایر پزشکان و متخصصان به دیدنش آمدند تا شرائط او را بررسی کنند و راجع به شرائط  جسمی و روحی اش از خودش سوالاتی را بپرسند.

 

شروعی دوباره

تفکر خود را تغییر بده: بالاخره او با خاطراتی کاملا فراموش شده به خانه رفت در حالیکه مصمم بود تا بفهمد که چه اتفاقی برایش افتاده، شروع به خواندن کتاب های پزشکی و مطالعه در زمینه تخصصی فراموشی و از دست دادن حافظه کرد. وی با متخصصین مربوطه دیدار و گفتگو کرد. عاقبت در مورد شرائط خودش مقاله ای نوشت. طولی نکشید که از وی دعوت کردند تا یک قرارداد پزشکی امضاء کند و مقاله خود را در اختیار آنها بگذارد، وبه سوالاتی در باره بیماری فراموشی که به آن دچار شده بود پاسخ دهد و تجربیات وایده های خود را درباره کارکرد عصبی با آنها در میان بگذارد.

 

مدرس و مشاور انگیرشی معصومه مهرعلی

 

در طول این مدت، اتفاق عجیبی افتاد. او کاملا شخص دیگری شد. مراقبت هایی که در بیمارستان و پس از آن در خانه از او به عمل آمده بود باعث شد تا احساس کند که کاملا ارزشمند و مهم است و خانواده اش به او بسیار علاقمند هستند. مراقبت ها و تشویق هایی که از جانب تیم پزشکی دریافت می کرد باعث می شد تا بیش از پیش احساس عزت نفش وحرمت بکند. او حقیقتا یک زن اجتماعی، مطمئن و مثبت بود که کاملا شمرده حرف می زد و اطلاعات خوبی داشت و در حرفه پزشکی به عنوان سخنگو و منبع موثق مورد قبول همه بود. تمام خاطرات منفی دوران کودکی از ذهن اش پاک شده بودند. دیگر احساس حقارت نمی کرد و کاملا شخص دیگری شده بود. او تفکر خود را تغییر داده و زندگی اش نیز تغییر یافت.

 

مدرس و مشاور انگیرشی معصومه مهرعلی

 

لوح سفید

فیلسوف اسکاتلندی ، دیوید هام ، اولین کسی بود که نظریه لوح سفید را مطرح کرد. طبق این نظریه همه انسانها بدون هیچ فکر و ایده ای به دنیا می آیند و هرچیزی که شخص به آن فکر می کند یا آن را احساس می کند از دوران کودکی به بعد یاد می گیرد. مثل این است که ذهن کودک مانند لوح سفیدی است که هر شخص و خاطره ی گذرا بر روی آن نشانی از خود باقی می گذارد. بلوغ حاصل جمع کل چیزهایی است که شخص ضمن رشد، آنها را یاد می گیرد، احساس میکند و تجربه می کند. آنچه که یک فرد بالغ انجام میدهد یا بعد ها به آن می رسد نتیجه همین شرائط اولیه است. همان طور که ارسطو نوشته" انسان از هر چیزی که تاثیر می پذیرد آن را به زبان می آورد".

 

مدرس و مشاور انگیرشی معصومه مهرعلی

 

شاید یکی از بزرگ ترین کشفیات قرن بیستم در زمینه استعداد بشری کشف مفهوم خود پنداره ( برداشت کلی هرکس از خود ) بود. طبق این نظریه، هرکس در مورد خود باورهایی دارد که از زمان تولد در او ایجاد می شوند. سپس خود پنداره برنامه اصلی نیمه ناخودآگاه شما می شود که هرچیزی را که به آن فکر کنید، به زبان می آورید، احساس می کنید و انجام می دهید، تعیین می کند. به همین علت، همه تغییرات زندگی بیرونی شما با تغییری در خود پنداره، تغییر در طرز فکر و احساس تان درباره خود و دنیای خود شروع می شوند.

بچه به هیچ عنوان با خودپنداره به دنیا نمی آید. هرنوع فکر، عقیده، احساس، نگرش یا ارزش که به عنوان بزرگسال دارید از دوران کودکی تا به امروز یاد گرفته اید. امروز هرچه که هستید نتیجه ایده و تصور یا تاثیری است که از محیط اطراف گرفتید و آن را به عنوان حقیقت قبول کردید. وقتی باور می کنید که چیزی حقیقت دارد صرف نظر از این که حقیقت ممکن است چه باشد، آن برای شما به شکل حقیقت در می آید.

شما آنچه فکر می کنید هستید، نیستید، بلکه شما نتیجه تفکر خود هستید.

 

معرفی کتاب: فکر برتر زندگی بهتر (برایان تریسی) انتشارات آذربایجان

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

               09024447135

     تلگرام: razeparvareshafkar@

 

 

 

 

  • نمایش : ۶۲۵
  • میلاد خانی

    با عرض سلام خسته نباشید خدمت خانم مهر علی عزیز ممنون از مطالب زیباتون سپاس امیدوارم ماهم از این تصادف ها داشته باشیم که یک ادم دیکه ای بشیم

    سلام 
    ممنون از توجه و محبتتون
    به زودی مطلبی با عنوان " هر اتفاقی پیامی برای ماست" ، یا "به رویدادها خوش آمد بگوییم " خواهیم داشت. امیدوارم دیدمون را نسبت به مسائل و رویدادها تغییر بدهد.
    جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب