مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

چگونه با کودک درون در ارتباط باشیم

  • مععصومه مهرعلی
  • شنبه ۱۶ آذر ۹۸
  • ۰۹:۰۷

 

چگونه با کودک درون در ارتباط باشیم

 

 

تا به حال توجه کردید که یک کودک هیچوقت از شاد بودن خسته نمی شود و از بازی دست بر نمی دارد، وقتی داره چیزی می سازه تا تمومش نکنه از جا بلند نمی شود. هیچوقت نمیگه نمی تونم یا نمی شه، هیچوقت با شما قهر نمی کنه، ناامید نمی شه، دست از کنجکاوی بر نمیدارد اما همان کودک وقتی بزرگ شد خودشو سرزنش میکنه، عصبی میشه و دائم دچار خودخوری و احساس یاس و ناامیدی هست، در حالیکه درون همه ما کودکی وجود دارد که گاهی زخم خورده و آزار دیده و ما برای فراموش کردن دردی که به او تحمیل کرده ایم سعی میکنیم کودک درون خود را فراموش کنیم، و این اشتباه بزرگیست.

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

اگر به کودک درونمون بی توجهی کنیم او هم این بی توجهی را با کسالت و افسردگی و بیماری پاسخ می دهد، پس باید با او مهربان باشیم تا بتوایم از زندگی لذت ببریم و در خلاقیت و تخیل به روی ما باز شود. با توجه و مراقبت از کودک درون او میتواند از ما مراقبت کند، روح ما را تلطیف کرده و به ما کمک کند تا از زندگی بهره و لذت بیشتری ببریم.

مدرس و مشاور انگیزشی مصومه مهرعلی

 

کودک درون ما در ضمیر ناخودآگاه ما قرار دارد و روی تصمیمات ما موثر است و ضمنا نیاز هست که ما در بزرگسالی وظایف خودمان در رابطه با کودک درون را شناخته و به آن عمل کنیم و به او عشق بورزیم.

در واقع آنچه که اتفاق می افتد این است که شرائط بزرگسالی و گرفتاری ها به ما حکم می کند که از کودک درون خود دست بکشیم و آن را کنار بگذاریم و نتیجه این اتفاق این است که حس شادی، بی گناهی، کنجکاوی، آزادی و بازیگوشی از ما دور میشود.

 

راههای درمان کودک درون چیست؟

 

توجه به این نکته لازم است که تنها و تنها کسیکه می تواند در شفای کودک درونتان کمکتان بکندخود شما هستید. در اینجا چند پیشنهاد و راه کار ساده و در عین حال جذاب برای کمک به کودک درون داریم:

- گاهی وسائل، عکس ها و اسباب بازیها و یا حتی لباس های دوران کودکی خود را بیاورید و با آنها ارتباط بگیرید، حتی با آنها حرف بزنید و بگویید که چقدر باحال هستند و در دوران کودکی چقدر جذاب ودوست داشتنی بوده اند. 

- به دوران کودکی خودتان عشق بورزید و کلمه دوستت دارم را به کودک درونتان بگویید.

- یک دفترچه شخصی داشته باشید و هر روز در سه سطر احساسات خودتان را ثبت کنید و هرچند روز یک بار مطالب روزهای قبل را بخواید و از آنها لذت ببرید.

- گاهی با خودتان خلوت کنید، از خودتان پذیرایی کنید، برای کودک درونتان بستنی ، شکلات و یا چیری مشابه آن بخرید و یا خودتان را به یک صبحانه لذیذ دعوت کنید.       روبروی آیینه بنشینید و از خوردن صبحانه دونفره همراه کودک درونتان لذت ببرید.

- صبح خودتان را با یک موسیقی شاد با متن کاملا مثبت یا بی کلام آغاز کنید و همراه با  آن چند حرکت کششی صبحگاهی انجام دهید.

- سعی کنید که همیشه آراسته باشید، به مدل مو، لباس و حتی راه رفتنتان توجه خاص داشته باشید حتی زمانی که در خانه تنها هستید.

- گاهی در پارک قدم بزنید ، روی لبه جدول راه بروید، حتی تاب بازی کنید ، فیلم های کمدی کودکانه تماشا کنید و سعی کنید بلند بلند بخندید.

- با دوستان صمیمی و کسانیکه از بودن با آنها لذت می برید تماس بیشتری داشته باشید. زیرا احتمالا کودک درون شما دو نفر به هم نزدیک هستند.

- چند گیاه و یا گلدان در خانه داشته باشید و با آنها حرف بزنید و از نگهداری آنها لذت ببرید.

 

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

توجه، توجه 

هیچگاه خودتان را به خاطر گذشته سرزنش نکنید، زمانی که ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه شما شروع به بحث و گفتگو با هم می کنند اجازه ندهید جملات منفی و سرزنش گر در ذهنتان مرور شود و به  محض اینکه متوجه این اتفاق شدید خودتان را با یک برنامه، کار، سرگرمی، حرکت کششی و یا موسیقی شاد سرگرم کنید تا حال و هواتون نغییر کند و سطح انرژی مثبت تان بالاتر برود.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

               09024447135

     تلگرام: razeparvareshafkar@

 

پادکست ارتباط با کودک درون (بدون مصرف اینترنت)

 

  • نمایش : ۱۲۲۹
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب