مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

چگونه بدون پشیمانی وحسرت زندگی کنیم

  • مععصومه مهرعلی
  • شنبه ۲۱ دی ۹۸
  • ۲۱:۱۷

 

چگونه بدون پشیمانی وحسرت زندگی کنیم

 

"زندگی امروز تو نتیجه تمام انتخاب ها و تصمیمات تو در گذشته است. وقتی اقدام به گرفتن تصمیمات جدیدی کنید آینده متفاوتی نیز خواهید ساخت."

 

همیشه در نظر داشتم که یک زندگی بدون حسرت ایده جالبی بنطر می رسد. میتونم بگویم تجربه سفر یا زندگی در بیش از یکصد و بیست کشور را دارم و تقریبا در هر شرائطی و وضعیتی قرار گرفته ام. وقتی 19 ساله بودم خانه را ترک کردم و برای 10 سال باز نگشتم. کارهای بسیاری در زندگی ام انجام دادم و اکنون حسرت روزهایی  که گذشتند را نمی خورم.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که همه ما داریم این است که خود را برای اشتباهاتی که انجام داده ایم نمی بخشیم و تفکرات منفی ناشی از اشتباهات را همه جا با خود می بریم و با فکر کردن به آن اشتباهات خود را زجر می دهیم. سعی کنید تا این را درک کنید امروز، شما همان شخص دیروز نیستید، شخص دیروز اشتباهات گذشته را انجام داده است. در واقع امروز شما شخصی کاملا متفاوت با گذشته هستید. شخصی با تجربه های متفاوت، با داشته های متفاوت، هوشی متفاوت و دیدی کاملا متفاوت نسبت به دیروز هستید. شمای دیروز که پر از اشتباه و پر از پشیمانی بود دیگر در امروز وجود ندارد. بلکه او یک نسخه جوان تر از شما بود. مثل همه ی افراد مشابه شما. پس به داد خود تون برسید . مسئله کاملا طبیعی است هرکس ممکن است اشتباه بکند.

این مسئله به من روحیه داد تا متوجه بشوم که هیچکس کامل نیست. هرکس امکان اشتباه در زندگیش را دارد که این امر مانند نفس کشیدن کاملا طبیعی است. همین اشتباهات باعث می شود که ما چیزهای جدید یاد بگیریم و رشد کنیم. اشتباهات به ما کمک می کنند تا نسخه متفاوت و بهتری از خودمان بسازیم. پس اگر دفعه بعد حسرت و پشیمانی باعث آزار شما شد به خودتان بگویید که من خود را بابت هر اشتباهی که انجام داده ام می بخشم و این جمله را با خود تکرار کنید. من خود را بابت هر اشتباهی که انجام داده ام می بخشم.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

شما باید یاد بگیرید که در تمامی طول زندگی خود به تمرین این موضوع بپردازید. اگر این تمرین را بصورت مداوم انجام ندهید، آن وقت اشتباهات، شما رو در هم میشکنند و شما شروع به تفکر در مورد مشکلاتتان کرده و تبدیل به شخص ناراحتی خواهید شد. ولی اگر این تمرینات را انجام دهید و خود را ببخشید می توانید به جلو حرکت کرده و یک زندگی خوب را برای خود بسازید. در نهایت سعی کنید از از خود بپرسید چه درسی می توانید از این تجربه بگیرید؟ این تجربه سعی دارد چه چیزهایی را به شما بیاموزد؟ از خود بپرسید برای مقابله با استرس ناشی از این موضوع باید در آینده به چه میزان این کار را انجام دهم. اگر در موقعیتی مشابه، به دنبال درس گرفتن از سختی های آن موقعیت باشید، همیشه درسی برای یادگرفتن پیدا خواهید کرد.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

فراموش نکنید تا زمانیکه شما از تجربه هایتان درس می گیرید و این تجارب را در کنار تجارب دیگرتان قرار می دهید، پیشرفت خواهید کرد.

                                                                                                                                                       برایان تریسی

 


 

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

  09024447135

 تلگرام: razeparvareshafkar@

 

 

  • نمایش : ۵۶۰
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب