مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

زندگی مبارزه است یا بازی

  • مععصومه مهرعلی
  • سه شنبه ۱۰ دی ۹۸
  • ۰۷:۳۰

 

زندگی مبارزه است یا بازی

 

بیشتر مردم زندگی را نوعی مبارزه میدانند، در صورتی که اصلا چنین نیست. زندگی یک بازی است. درست است که زندگی یک بازی است ولی بدون آگاهی و دانستن قوانین الهی حاکم بر آن امکان پیروزی و موفقیت وجود ندارد. در عهد قدیم و جدید به قوانین حاکم بر این بازی اشاره شده است. عیسی مسیح به پیروان خود آموخت که زندگی مجموعه ای از داد ها و ستدها است.

" آدمیزاد هرچه بکارد آن را درو خواهد کرد. بدین معنی که نتیجه همه اعمال انسان دقیقا به خود او بر میگردد. چه در حرف و چه در عمل مصداق این حرف، ضرب المثلِ از "هر دست بدهی ازهمان دست پس می گیری" است.

 

     به چشم خویش دیدم در گذرگاه            که زد بر جان موری مرغکی راه

       هنوز از صید منقارش نپرداخت               که مرغی دیگر آمد کار او ساخت

     چو بد کردی مباش ایمن ز آفات             که واجب شد طبیعت را مکافات

 سپهر آیینه عدلست و شاید                 که هرچ آن از تو بیند وا نماید

     منادی شد جهان را هر که بد کرد          نه با جان کسی با جان خود کرد

  مگر نشنیدی از فراش این راه               که هر کو چاه کند افتاد در چاه

    سرای آفرینش سرسری نیست            زمین و آسمان بی‌داوری نیست

 

 

                                                                                                نظامی (خسرو و شیرین )

 

اگر انسان در وجود خود تخم نفرت بکارد، این تنفر به خود او باز می گردد و اگر دلش مملو از عشق و مهربانی باشد، این عشق و دوستی در خانه او نیز سایه خواهد گسترد. انسان بهانه گیر و ایرادجو نیز با افرادی که به او دروغ می گویند مواجه می شود و متقلب سروکارش با افراد متقلب و سودجو خواهد بود. از این حرف ها گذشته نیروی فکر و تخیل نقش بسزایی در بازی زندگی ایفا میکند.

آن چه که انسان باید در زندگی خود همیشه بدان پایبند باشد و قوه تخیل خود را به آن مجهز کند و مجسم کند،نیروی صداقت است. قوه تخیل چنان نیروی قدرتمندی دارد که به هرچه فکر کند و مجسم کند، در زندگی اتفاق خواهد افتاد.

"شخصی را دیر زمانی بود می شناختم، او همیشه از مرضی خاص می ترسید، به حدی این بیماری کابوس ذهنش بود که درباره آن مطالعه و تحقیق نیز میکرد، در آخر چنان شد که روزی مبتلا به این بیماری شد. آن چه بر سر او آمد نتیجه افکلار و تخیلاتی بود که او بدان همیشه اندیشیده بود. در حقیقت او قربانی قوه تخیل خود شد. قوه تخیل خود را از مسیر درست و سلامتی منحرف کرد تا جایی که روزی درگذشت."

برای کامیابی و موفقیت در زندگی نیز این تفسیر درست عمل میکند. پس برای این که به کامیابی برسیم باید تصویرسازی ذهنی خود را در جاده کامیابی پیش ببریم و پرورش دهیم. کسی که بتواند این قوه ی خود را پرورش دهد یعنی می تواند نیکی را به تصویر بکشد و به خواسته های عمیق و مثبت ذهن خود برسد، یعنی او سلامتی، قدرت، عشق، محبت، اعتماد به نفس و آرمان های والای بشری را به سوی خود فرا میخواند.

 

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

 

تخیل مانند قیچی ذهن عمل میکند و او از تصاویری که در نتیجه فکر کردن ثبت و ضبط میشود، بُرش برمیدارد و در خود ذخیره مینماید. تخیل باید از عملکرد خود آگاه باشد تابتواند به گونه ای موفقیت آمیز این بُرش ها را در کنار هم بگذارد و نتیجه خوبی به بار آورد. یونانی ها عقیده دارند ملاک معرفت، خود انسان است. آنها می گویند "خودت را بشناس".

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

همانطور که می دانید ذهن انسان از سه بخش هوشیار، نیمه هوشیار و فوق هوشیار تشکیل شده است. ذهن نیمه هوشیار دارای قدرتی کامل و انعطاف پذیر است و درست مانند برق یا نیروی بخار عمل میکند، به هر سویی که گرایش در آن به وجود آید، جلب و متمایل میشود.

اگر انسان در زندگی خود به چیزی فکر کند، طوری که ملکه ذهنش شود و در ذهن نیمه هوشیار نقش بندد، این فکر هر چه که باشد در زندگی واقعی شکل میگیرد.

ذهن هوشیار، ذهن دنیوی یا نفسانی است. ذهن هوشیار تمام آنچه را که در زندگی واقعیت می بیند، باور می کند و در خود حک می نماید. واقعیاتی در زندگی مانند مرگ، تنهایی، مصیبت، بیماری، فقر و ناراحتی همان پدیده هایی هستند که ذهن هوشیار را با خود درگیر می نمایند. ذهن هوشیار و اندیشه هایش تاثیری مستقیم بر روی ذهن نیمه هوشیار دارد.

ذهن فوق هوشیار بعد الهی انسان است. بخشی از وجود خداوند که در روح انسان دمیده شده است. ذهن فوق بشری و جایگاه اندیشه های متعالی است. افلاطون از این ذهن به عنوان "الگوی کامل" یاد کرده است. همان چیزی که ما آن را تقدیر و مشیت می نامیم.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

ذهن فوق هوشیار، جایگاهی است که فقط مختص به شماست و هیچ کس دیگری نمی تواند در ان جایگاه حضور پیدا کند و جای شما را بگیرد.

 

"برگرفته از کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین"

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

  09024447135

 تلگرام: razeparvareshafkar@

اینستاگرام: mojezate_jazb

لطفا در قسمت زیر نظرتان را درج کنید.

متشکرم

  • نمایش : ۹۴۱
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب