مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

یک تفریح ساده برای آخر هفته 14

  • مععصومه مهرعلی
  • جمعه ۲۲ فروردين ۹۹
  • ۰۸:۳۰

 

یک تفریح ساده برای آخر هفته

"از آنجا که تفریحات سالمِ آخر هفته نقش مهمی در بهبود سلامت فردی و همچنین سلامت زندگی افراد جامعه دارد، سعی  برآن داریم برای آخر هر هفته یک تفریح ساده را معرفی کنیم که می تواند انواع کارهای خانگی و مورد علاقه افراد خانواده و یا انواع معماها و سرگرمی هایی باشد که مغز و ذهن شما را برای لحضاتی به چالش بکشد تا برای هفته ای شاد و پرانرژی با جذب های عالی آماده شوید. ما را دنبال کنید و تفریح ساده آخر هفته را فراموش نکنید.


معمای چوب کبریت

 

شانزده چوب کبریت داریم که تشکیل پنج مربع هم اندازه را داده‌اند. شما باید با جا به جا کردن فقط دو چوب کبریت از بین شانزده چوب کبریت موجود، این پنج مربعی که در حال حاضر وجود دارند را به چهار مربع تبدیل کنید.

 

 

مواردی را که باید در این آزمون هوش و سرگرمی رعایت کنید، با هم مرور می‌کنیم:

* دو عدد چوب کبریت نمی‌توانند تشکیل یک ضلع مشترک را بدهند.

* مربع‌ها باید هم اندازه باشند.

* فقط دو چوب کبریت را می‌توانید جا به جا کنید.

* شکل هندسی دیگری مانند مستطیل یا مثلث به وجود نیاید.

 

معمای زندانی 

 

شخصی درون زندانی حبس شده است. اتاقی که این شخص در آن نگاهداری می شود دو در دارد که یکی به سمت چوبه دار راه دارد ولی دیگری به بیرون زندان راه دارد و منجر به آزادی زندانی می شود. هر یک از این درها یک نگهبان دارد که یکی ازآنها همیشه راست می گوید و دیگری همیشه دروغ و هر دو از اینکه کدام در به کجا راه دارد و نیز از راستگویی یا دروغگویی نگهبان دیگر آگاهند.

زندانی ما حق دارد تنها یک سوال از یکی از نگهبان ها بپرسد و سپس یکی از درها را انتخاب کند. در ضمن نگهبان ها فقط با “بلی” یا “خیر” پاسخ می دهند. او چطور می تواند با تنها یک سوال دری که به سوی آزادی باز می شود را پیدا کند؟!

 

 

معمای ارتباط منطقی

 

در تصویر زیر پنج شکل براى شما مشخص شده است و شما باید با کشف ارتباط  منطقى بین این تصاویر شکل ششم را حدس بزنید. سعی کنید فکر کنید و تا زمانی که پاسخ را ننوشتید به پاسخ نگاه نکنید.

 

تست هوش

 

برگرفته از سایت تبیان

 

 

پاسخ معماهای هفته قبل:

معمای حاصل جمع و نتایج خاص!

 ۹۸

مجموع هر عبارت منهای یک را در عدد اول ضرب میکنیم:

 ۷+۸=۱۵

۱۵-۱=۱۴

۷×۱۴=۹۸

 

معمای آبرسانی

گزینه (ب) درست است.

با توجه به شکل، حداکثر ۴ لیتر آب به نقطه‌ی ج می‌رسد. پس از لوله‌ی ب-ج که ظرفیت آن ۹ لیتر است حداکثر ۴ لیتر در ثانیه آب به مصرف‌کننده ب سرازیر می‌شود. از لوله‌ی ب-د نیز که حداکثر ظرفیت آن ۳ لیتر است اگر ۳ لیتر در ثانیه آب به مصرف‌کننده ب برسد حداکثر آبی که به مصرف‌کننده خواهد رسید ۷ لیتر در ثانیه می‌باشد.

 

معما های سخت با جواب , معما و تست هوش

 

پاسخ تست هوش فضایی: چند پهلو!؟

۱۸ وجه

 

پاسخ تست هوش ‘پرواز کبوتر’
رامین و روزبه در میانه راه به هم می رسند (کیلومتر ۱۸) پس ۳ ساعت زمان لازم است که این دو به هم برسند. یعنی کبوتر نیز در مجموع سه ساعت پرواز کرده (با سرعت ۱۸km/h) پس، ۱۸×۳=۵۴ کیلومتر پرواز کرده است.

با تشکر از سایت alagal

 

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

 

 

  • نمایش : ۸۶۸
  • 379

    اللهم عجل لولیک الفرج

    جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب