مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

قانون دارما و تحول در زندگی

  • مععصومه مهرعلی
  • چهارشنبه ۸ آبان ۹۸
  • ۰۹:۱۵

 

قانون دارما چیست و چگونه زندگیمان را متحول می‌کند؟

 

 

قانون دارما: که مکمل قانون کارما است معتقد است که همه انسان‌ها استعدادهای ویژه و منحصر به فرد خود را دارند. همه انسان ها بر طبق استعدادهای خاص خود ماموریت‌های خاصی در دنیا دارند که به شیوه خاصی یکتا و منحصر به فرد خودشان انجام می‌دهند.

این استعداد و شیوه بیان آن آنقدر یکتا و منحصر به فرد است، که هیچ موجود زنده دیگری در این کره خاکی وجود ندارد که صاحب آن استعداد یا آن شیوه بیان باشد.

 

تعریف قانون دارما

طبق قانون دارما، ذات اصلی ما الهی است ( همه از اوییم و به سوی او بر می گردیم). این ذات الهی یا ضمیر باطن، برای به انجام رساندن هدف یا ماموریتی خاص و منحصر به فرد در قالب جسمانی متجلی می شود. به زبان ساده تر، همه ما به این عالم آمده ایم که یک کاری (همان کاری که ماموریت منحصربه‌ فرد ماست) که هیچ کس جز خودمان قادر به انجامش نیست، انجام دهیم. این قانون می گوید هیچ کس بیهوده آفریده نشده است. زندگی هر کس سراسر قله هایی است که با ماموریت منحصر به فرد خود باید آنها را فتح کند.

 

همه ما صاحب استعداد بی همتا و یک شیوه بی همتا برای بیان و نشان دادن این استعدادهایمان هستیم.

قانون دارما: کاری هست که ما بهتر از هر کس دیگری در این جهان می توانیم به انجام برسانیم. در مقابل همه این استعداد های بی همتا، نیازهای بی‌همتایی وجود دارد. وقتی این استعدادها دقیقاً بتواند نیازها را برآورده سازد، خیر و برکت، ثروت و فراوانی بیکران وارد زندگی فرد می شود.

 

 

اصول سه گانه قانون دارما

 

اصل اول قانون دارما: ما موجوداتی معنوی هستیم

اصل اول می‌گوید ما خلق شده ایم که ضمیر راستین، ذات یگانه یا منبع هستی خود را کشف کنیم. ضمیر راستین ما معنوی است.

خداوند منبع انرژی هستی است که با پراکندن بذر و افشاندن ذرات هستی خود، عالم و ما را خلق کرده است. درست مثل آنکه تصور کنیم خداوند دستی دارد و با تکان دادن دست خود، ذرات هستی خود را افشانده و عالم را خلق کرده است و به همین دلیل است که می‌گوییم کل عالم یگانه است زیرا همه عالم از یک منبع هستی به وجود آمده است.

اصل اول قانون دارما می گوید ما ذاتا موجوداتی معنوی و ذرات کوچک از ذات الهی هستیم که در قالب جسمانی متجلی شدیم. ما انسان هایی نیستیم که گهگاهی تجربه های معنوی داریم بلکه برعکس موجوداتی معنوی هستیم که تجربه‌هایی انسانی داریم. آیا تاکنون فکر کرده اید ما همان انرژی معنوی هستیم که هنگام مرگ قالب جسمانی و مادی را رها می‌کنیم؟

طبق اولین اصل قانون دارما، ما باید به ضمیر معنوی خودمان آگاه شویم و آن را کشف و درک کنیم، و پس از آن با درک یگانگی میان خودمان و منبع هستی یعنی با پیوند زدن ذره کوچک وجودمان به منبع هستی خیر و برکت و وفور و فراوانی و ثروت را در زندگی خود خلق کنیم.

 

اصل دوم قانون دارما : نمایان ساختن استعدادهای یکتا

طبق اصل دوم، هر انسانی استعدادهای بی همتا و منحصر به فردی دارد، که برای بیان و عرضه این استعداد، شیوه منحصر به فرد خود را داراست. آنقدر یکتا که هیچ موجود زنده دیگری در این سیاره یافت نمی شود که صاحب آن استعداد یا آن شیوه از بیان استعداد باشد.

به عبارت دیگر، کاری، رسالتی، ماموریتی هست و شیوه یکتا و منحصر به فردی برای عرضه آن که شما بهتر از هر کس دیگر در کل این سیاره به انجام دادن آن قادرید.

 

اصل سوم قانون دارما: خدمت به بشریت

اصل سوم خدمت به بشریت و پرسیدن این سوال از خود می باشد: « چگونه می توانم کمک کنم؟» ، « چگونه می توانم به همه کسانی که با من تماس می یابند کمک کنم؟»

بنابراین به زبان ساده تر اصل سوم، خدمت به بشریت، کمک به مردم، از طریق یافتن استعدادهای یکتای خودمان است. یعنی استعداد های منحصر به فرد خود را با نیت و در جهت کمک کردن به بشریت به خدمت بگیریم.

 

تو برای وصل کردن آمدی    

 

قانون دارما و ثروت

 

قانون دارما: هنگامی که سه اصل مهم را درک می کنیم و استعدادهای یکتای خود را دقیقاً منطبق با نیازهایی که برای آن استعدادها وجود دارند به خدمت می گیریم، خیر و برکت و فراوانی نامحدودی در زندگی خود خلق می‌کنیم. این فراوانی گذرا نیست و کاملاً پایدار است.

بنابراین به جای پرسیدن این که : « این کار برای من چه منفعتی دارد؟» بپرسید: « چگونه می توانم کمک کنم؟»

وقتی از منفعت خود حرف می زنید پای منیت در میان است و گفتگوی درونی «من» است.

وقتی از کمک و خدمت حرف می‌زنید گفتگوی درونی «جان» یعنی نمایان ساختن الوهیت درونتان است، پس با پرسیدن: «چگونه میتوانم کمک کنم؟» از من فراتر می روید، نیت شما نمایان ساختن ذره کوچک الوهیت درونتان است و اینجاست که طبق قانون دارما به فراوانی و خیر و برکت نا محدود و پایدار در زندگی تان دست می یابید.

 

چگونه از قانون دارما بیشترین بهره را ببرید؟

۱- با تمرینات معنوی، بیشتر و بیشتر به ضمیر برتر درون تان آگاه شوید و درک و بینش خود را قوی کنید.
۲- استعدادهای بی همتای خود و شیوه بیان این استعدادها را کشف کنید. در حقیقت ماموریت خودتان در زندگی را پیدا کنید.
۳- از خود یک سوال مهم بپرسید: « چگونه می توانم به بهترین نحو به بشریت خدمت کنم؟» از استعدادهای یکتای خود برای خدمت به نیازهای همنوعان خود استفاده کنید.

 

چگونه استعدادهای یکتای خود را کشف و پیدا کنیم؟

برای کشف استعدادهای خود، تمرین انجام دهید.

فهرستی از پاسخ های خود تهیه کنید. از خود بپرسید: « اگر من دغدغه پول و نگرانی درباره آن را نداشتم و همه وقت و پول دنیا را داشتم آن وقت چه کاری انجام می دادم؟»

اگر پاسخ شما این است که همان کاری را می‌کردم که هم اکنون در حال انجام آن هستم، پس خوشحال باشید، چون شما به دارمای خود سرگرم هستید. چرا؟

چون با اشتیاق کارتان را انجام می دهید و استعدادهای بی همتای خود را برای آن کار به خدمت گرفته اید.
در صورتی که شما کار فعلی خود را انتخاب نکردید، پس دارمای شما چیز دیگری است که باید آن را پیدا کنید.

از امام صادق (ع) پرسیدند :« ما خدا را دوست داریم آیا خدا هم ما را دوست دارد؟» امام صادق (ع) فرمودند : « مسلم است که او بنده هایش را دوست دارد»
گفتند: « ما می دانیم که او ما را دوست دارد ولی از کجا بفهمیم که خدا ما را دوست دارد؟» امام صادق (ع) فرمودند : « خدا بنده ای را که دوست دارد وسیله رفع حاجات مردم قرار می دهد»

موسی (ع) یک روز از خدا سوال می‌کند: پروردگارا اگر شما انسان بودید چه کاری انجام می‌دادیم تا خدا را خوشحال کنید؟
خدا در جواب موسی می فرماید : « اگر من انسان بودم روی زمین می گشتم، بندگانی را پیدا می‌کردم که مشکل دارند، مشکلشان را حل میکردم. خدا اینگونه خوشحال می شد»

 

منبع: برداشت از سایت زندگی بهتر

فیلم قانون دارما (بدون مصرف اینترنت)

 

  • نمایش : ۱۹۹۴
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب