مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

نقش هوش هیجانی در موفقیت

  • مععصومه مهرعلی
  • يكشنبه ۱۱ اسفند ۹۸
  • ۰۸:۳۰

 

نقش هوش هیجانی در موفقیت

نقش هوش هیجانی در موفقیت: یکی از جنبه های موفقیت در تمامی حوزه های کاری، توجه به مهارت های نرم یا soft skills  هست. مهارت نرم که به مهارت انسانی یا مهارت بین فردی نیز معروف است به نحوه ارتباط و برخورد شما با دیگران مربوط میشود. این مهارت ها با مطالعه بر روی شرکت های موفق دنیا تحلیل و بدست آمده است. در روزهای آینده 10 مهارت مهم و کلیدی مورد نیاز در سال 2020 را برای شما تحلیل خواهیم کرد و در ادامه مبحث روزهای قبلی امروز ششمین مورد از مهارت نرم را برای شما بیان خواهیم کرد:

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

 

نقش هوش هیجانی در موفقیت: هوش هیجانی، هوش عاطفی یا هوش احساسی شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجانات خود و دیگران است. به عبارت دیگر کسی که    هوش هیجانی (EMOTIONAL INTELLIGENCE) بالایی دارد، سه مولفه هیجانی را به طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می کند. مولفه های شناختی، مولفه های فیزیولوژیکی و مولفه های رفتاری.

هوش هیجانی در موقعیت های متفاوت زندگی از قبیل مدیریت کردن بر افراد، کنترل خشم و احساسات، و انتخاب صحیح و قضاوت درست و .. به ما کمک می کند.به طور کلی رهبران و مدیران باید هوش هیجانی بالاتر و توان بیشتری برای هدایت سازمان تحت کنترل خود داشته باشند. تحقیقات نشان میدهد آنچه باعث موفقیت افراد در کارشان میشود، بیشتر از آنکه حس وظیفه شناسی و انضباط فردی آنها باشد، هوش هیجانی آنها در مقابله با مسائل هست که موفقیت آنها در اتخاذ تصمیمات صحیح را در پی خواهد داشت.

 

 معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

کسانیکه از هوش هیجانی برخوردارند می توانند عواطف خود و دیگران را کنترل کرده بین پیامد های مثبت و منفی عواطف تمایز گذارند و از اطلاعات عاطفی برای راهنمایی فرآیند تفکر و اقدامات مشخصی استفاده کنند. هوش هیجانی، اصطلاح فراگیری است که مجموعه گسترده ای از مهارت ها و خصوصیات فردی را در برمی گیرد و به آن دسته مهارت های درون فردی و بین فردی گفته میشود که فراتر از دایره اطلاعات شخص از دانش های پیشین (مثل بهره هوشی و مهارت های فنی یا حرفه ای)  می باشد.
ارسطو می گوید: " عصبانی شدن آسان است، همه می توانند عصبانی شوند، اما عصبانی شدن در برابر شخص مناسب، به میزان مناسب، در زمان مناسب، به دلیل مناسب و به روش مناسب آسان نیست."

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

  09024447135

 تلگرام: razeparvareshafkar@

اینستاگرام: mojezate_jazb

لطفا در قسمت زیر نظرتان را درج کنید.

متشکرم

  • نمایش : ۵۳۳
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب