مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

روحیه همکاری و کار تیمی

  • مععصومه مهرعلی
  • شنبه ۱۰ اسفند ۹۸
  • ۰۸:۳۰

 

روحیه همکاری و کار تیمی

نقش روحیه همکاری در موفقیت: یکی از جنبه های موفقیت در تمامی حوزه های کاری، توجه به مهارت های نرم یا soft skills  هست. مهارت نرم که به مهارت انسانی یا مهارت بین فردی نیز معروف است به نحوه ارتباط و برخورد شما با دیگران مربوط میشود. این مهارت ها با مطالعه بر روی شرکت های موفق دنیا تحلیل و بدست آمده است. در روزهای آینده 10 مهارت مهم و کلیدی مورد نیاز در سال 2020 را برای شما تحلیل خواهیم کرد و در ادامه مبحث روزهای قبلی امروز پنجمین مورد از مهارت نرم را برای شما بیان خواهیم کرد:

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

روحیه همکاری و کار تیمی: بنظر می رسد که افراد با استعداد می توانند موفقیت های بسیاری به ارمغان آورند، اما چنین موفقیت هایی محدود هستند و فراتر از یک نقطه خاصی کشش ندارند، در واقع این کار تیمی مشارکتی است که برای اوج گرفتن به اهداف بزرگ تر لازم و ضروری است. در اینجا لازم است بدانیم تیم به افرادی گفته میشود که با تمرکز بر یک هدف و ارزش مشتنرک جمع میشوند. این افراد قادر به حل اختلافات موجود و معمولی بین خودشان خواهند بود و با گذشت زمان عملکرد مثبتی ارائه خواهند داد. بین اعضای این مجموعه آنقدر وابستگی وجود دارد که تلاش می کنند مهارت ها و شایستگی های یکدیگر را ستایش کرده و توسعه دهند.

معصومه مهرعلی مدرس ومشاور قانون جذب

از آنجا که تیم از افرادی با ویژگی های متناوب تشکیل شده است، داشتن یک تیم موفق، کار آسانی نخواهد بود. در اواخر سال 2015 تحقیقاتی توسط شرکت گوگل بر روی شرکت های موفق انجام شد و پنج ویژگی تیم های اثر بخش را تعیین کردند که به شرح ذیل است:

 

  1. امنیت روانی: اعضای  تیم باید یک باور مشترک داشته باشند که هرکسی ممکن است اشتباه کند، در صورت قبول این باور، همه توانایی ریسک کردن را خواهند داشت.
  2. ساختار و وضوح: اعضای تیم دید واضحی نسبت به نقش ها، برنامه ها و اهداف گروه دارند.
  3. اعتماد: همه اعضای تیم نسبت به هم اعتماد متقابل دارند.
  4. تعهد کاری: کار باید برای همه اعضای تیم در اولویت باشد.
  5. تاثیرگذاری: همه افراد باید در راه رسیدن به اهداف تیم و بدست آوردن موفقیت ها ، اثر گذار باشند.

با توجه به مطالب بالا، کار تیمی پیچیده نیست و می توان با رعایت حقوق همه ی اعضا و احترام به همدیگر تیم های موثری ساخت. آنچه انسان را از ماشین ها جدا می کند توانایی کار تیمی و قدرت خلاقیت انسانهاست. بنابراین یادگیری ساخت تیم های موثر و همکاری های اثرگذار، کاری بسیار خلاقانه و لذت بخش است.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

  09024447135

 تلگرام: razeparvareshafkar@

اینستاگرام: mojezate_jazb

لطفا در قسمت زیر نظرتان را درج کنید.

متشکرم

 

  • نمایش : ۹۵۳
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب