مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

نقش خلاقیت در موفقیت

  • مععصومه مهرعلی
  • شنبه ۱۹ بهمن ۹۸
  • ۰۷:۳۰

 

نقش خلاقیت در موفقیت

 

نقش خلاقیت در موفقیت: یکی از جنبه های موفقیت در تمامی حوزه های کاری، توجه به مهارت های نرم یا soft skills  هست. مهارت نرم که به مهارت انسانی یا مهارت بین فردی نیز معروف است به نحوه ارتباط و برخورد شما با دیگران مربوط میشود. این مهارت ها با مطالعه بر روی شرکت های موفق دنیا تحلیل و بدست آمده است. در روزهای آینده 10 مهارت مهم و کلیدی مورد نیاز در سال 2020 را برای شما تحلیل خواهیم کرد و در ادامه مبحث روزهای قبلی امروز سومین مورد از مهارت نرم را برای شما بیان خواهیم کرد:

 خلاقیت: لزوم داشتن خلاقیت  و نوآوری در جهانی که به سرعت به سمت زوایای جدید علمی و صنعتی و تکنولوژی می تازد بر هیچکس پوشیده نیست پس نوآوری و خلاقیت اصول بسیار مهمی در کسب موفقیت می باشد.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

خلاقیت و یا به عبارتی دیگر آفرینش و آفرینندگی، جالب ترین و ویژه ترین خصوصیت و توانایی و قابلیت یک انسان است که در آن ایده ها ی جدید و تخیلی به واقعیت می پیوندد. در این جا روش ها و الگوهای تازه ای به ظهور می رسد و با ارتباط بین پدیده های به ظاهر غیر مرتبط چیزهای جدیدی را خلق  و تولید می کنند. برای ظهور خلاقیت ، تخیل قوی لازم است اما نمی توانیم بگویم که تمام انسان هایی که تخیلات قوی دارند خلاق هم هستند. "به عبارتی هر گردویی گرد است ولی هر گردی گردو نیست" . خلاقیت مستلزم داشتن اشتیاق و تعهد بسیار زیاد می باشد.

نکته اینجاست که خلاقیت در بعضی افراد کاملا ذاتی است و در وجودشان نهادینه است اما به طور اکتسابی نیز می توان خلاقیت را آموخت و به عنوان یک مهارت می توانیم آن را توسعه دهیم و فرآیندی است که میتوان آن را به سمت پیشرفت مدیریت کرد.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

خلاقیت با تکیه بر دانش و تسلط بر روی یک روش فکری آغاز میشود و ما میتوانیم با آزمایش ، کاوش و سوق دادن تمرکزمان بر روی یک هدف به سمت پیروزی پیش رفته و راه هایی برای کشف و ظهور دست آورد های جدید پیدا کرد.برای ایجاد خلاقیت باید تلاش کنیم بین ایده های بظاهر غیر مرتبط با موضوع مورد نظرمان یک کانال ارتباطی پیدا کنیم. اصولا ذهنی که پرسش های فراوان دارد با چالش ها ی مختلفی روبروست که در اغلب موارد منجر به ایجاد تفکرات جدید و خلاقانه میشود.

مثلا با نظارت دقیق بر رفتار مشتریان و رقبا راه های جدیدی برای رفع مسائل شناسایی خواهد شد که معمولا به خلاقیت و ایجاد ایده های جدید برای رضایت بیشتر مشتری منجر میشود. معمولا افرادی که با دیدگاه های مختلفی می توانند در پروه های متفاوتی همکاری کنند در واقع دارای ذهن خلاق تری هستند.

 

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

  09024447135

 تلگرام: razeparvareshafkar@

اینستاگرام: mojezate_jazb

لطفا در قسمت زیر نظرتان را درج کنید.

متشکرم

 

 

 

  • نمایش : ۹۴۰
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب