مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

راه هاِی درست و اصولی هدف گذاری

  • مععصومه مهرعلی
  • شنبه ۹ آذر ۹۸
  • ۲۱:۳۹

 

 

راه های درست و اصولی هدف گذاری

 

   ذره را تا نبود همت عالی حافظ      طالب چشمه خورشید درخشان نشود

 

تقریبا تمام انسان های موفق دنیا در زندگی خود هدف های از پیش تعیین شده ای دارند. بدین صورت که اهدافی را تعیین و برای رسیدن به آن اهداف برنامه ریزی    می کنند. تحقیقات نشان داده است که بیش از 97 درصد مردم جهان هدف گذاری ندارند و به روز مرگی دچار هستند. به طوریکه به فعالیت های معمولی و روزانه خود می پردازند بدون اینکه هدفی برای خود تعریف کرده باشند.

 

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

 

در کتابهای آسمانی مختلف و همچنین در فرهنگ ایران و اسلامی ما بسیار زیاد بر داشتن هدف و پرهیز ار روزمرگی تایید شده است که چند نمونه در اینجا ذکر میشود:

امام هادی علیه السلام : العبد یدبر و الله یقدر. بنده تدبیر میکند و خداوند تقدیر.

امام علی علیه السلام : میزان هدایا و عطایای پروردگار به اندازه انتظار فرد است.

حضرت عیسی مسیح علیه السلام: بخواهید به شما داده خواهد شد. بجویید پیدا خواهید کرد. بکوبید در، به رویتان باز خواهد شد. و بدانید هرچه بخواهید به شما داده خواهد شد. انسان به هر شکلی که در قلب خود بیندیشد بدان گونه مقرر خواهد شد.

 

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

 

ارل ناینتینگل نویسنده کتاب جادوی باور می گوید: خوشبختی تحقق تدریجی یک هدف یا یک آرمان ارزشمند است.

 

 

نکات کلیدی در هدف گذاری

 

در اینجا سعی میکنیم نکاتی را برای شما یادآوری کنیم که با توجه به آنها بتوانید هدف گذاری دقیق و قابل دسترسی را مشخص نموده و برای رسیدن به آنها اقدام نمایند:

1) نکته بسیار مهمی که باید به آن عمل کنیم این است که حتما اهداف خود را روی کاغذ بنویسید.

به چند دلیل مهم باید این کار را انجام داد:

الف) زمانیکه اهدافمان را روی کاغذ می نویسیم امکان بررسی آن را ایجاد می کنیم و با مرور و تکرار آن، نقاط ضعف و قوت آن را پیدا میکنیم.

ب) بعد از نوشتن اهداف آن ها را بصورت روزانه مرور می کنیم و این تکرار و مرور دائمی، ما را در جریان رسیدن به خواسته ها قرار می دهد.

ج) زمانی که ما خواسته ها واهداف مان را روی کاغذ پیاده می کنیم، ذهنمان رو آزاد و تخلیه نموده لذا امکان بمباران ذهن با افکار نو و خلاق را ایجاد نموده و با راه های تازه روبرو خواهیم شد.

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

 

2) در هدف گذاری زمان رسیدن به هدف را تعیین کنید، زیرا تعریف زمان به ما کمک می کند اهمال، تنبلی، دست دست کردن و پشت گوش اندازی را محدود کنیم و خودمان را ملزم به انجام یکسری فعالیت ها ی لازم بدانیم.

3) هیچ بهانه ای برای ناکامی نداشته باشیم، ما باید تنهای تنها خودمان را مسئول رسیدن یا نرسیدن به اهداف بدانیم و شرائط خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و ... بهانه ای برای عدم دسترسی به اهداف ما نباشد.

4) اهداف را بزرگ و با ارزش انتخاب کنیم، هرچه ما خود را بزرگ تر و قدرتمند تر بدانیم، اهداف بزرگ تری را انتخاب خواهیم کرد لذا با انتخاب اهداف بزرگ و حرکت به سوی آن، یکسری قابلیت ها و مهارت ها را کسب خواهیم کرد که ما را لایق و شایسته آن جایگاه خواهد کرد.

در تایید این مطلب جمله ای زیبا از امیرالمومنین می آوریم که می فرماید " بزرگ فکر کن و کوچک عمل کن ".

پس برای فتح قله های بلند تنها و تنها لازم است که گام های گوچک را به طور مداوم برداریم.

تمام اندیشمندان بزرگ جهان روزی اندیشه های کوچکی داشتند.

تمام موسیقی دانان مشهور روزی با نت های ساده تمرین را شروع کردند.

تمام نویسندگان بزرگ دنیا روزی با مطالب و مقالات کوچک، کار خود را شروع نمودند.

و تمام نوابغ و مخترعان بزرگ روزی دست به خراب کاری های کوچک زده اند.

پس نگران هیچ مسئله ای نباشید و اهداف خود را بزرگ و با ارزش انتخاب کنید.

 

 5) اشتیاق لازم برای رسیدن به اهداف و خواسته هاتون رو داشته باشید، سعی کنید با مرور روزانه اهداف شوق رسیدن به اونها را در خودتون زنده نگه دارید و بعد از گذشت زمانی، از انگیزه و احساستون کاسته نشود و همواره خود را در مسیر رسیدن به اهداف نگه دارید.

 

6) انتهای برنامه و کار را تعریف کنید. مشخص کنید که در انتهای کار و زمان رسیدن به آن اهداف شما در چه جایگاه و وضعیتی قرار دارید و خود را در اون موقعیت بگذارید. بسیار بهتر است که مثل یک بازیگر نقش بازی کنید و خودتون را در جایگاه و وضعیت مورد نظرتان قرار داده و تمام فعالیت ها و کارهایی که در آن زمان انجام خواهید داد را به نمایش بگذارید. smiley

7) در مسیر حرکت به سوی هدف دائما شاکر باشید و با توجه به موفقیت هایی که در طول مسیر کسب می کنید شکرگزاری های روزانه داشته باشید.

 

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

در راه رسیدن به اهداف به چند نکته توجه داشته باشیم:

- هیچکس مسئول زندگی شما نیست و شرائط زندگی شما رو تغییر نمی دهد به جز خودتان.

- اهداف خود را در معرض دید دیگران قرار ندهید. یادتون باشه 97 درصد مردم بی هدف هستند و ممکنه شما را درک نکنند اما اگر اطرافیان و خانواده شما با انرژی های مثبت که به شما میدهند باعث انگیزه بیشتر در شما خواهند شد، اهدافتان را با آنها در میان بگذارید.

- دقت کنید گام اول را درست و محکم بردارید.

 

تبریک می گویم شما در حال نزدیک شدن به هدفتان هستید.

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور جذب

شما را به تماشای ویدئوی "چگونه بی هدفی انسان را میکشد" دعوت میکنیم.( بدون مصرف اینترنت)

 

 

 

  • نمایش : ۷۲۱
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب