مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

تکنیک های ساده برای معالجه کودک درون

  • مععصومه مهرعلی
  • يكشنبه ۵ آبان ۹۸
  • ۲۲:۳۴

 

معالجه کودک درون

 

 

کودک درون ، کودک خردسالی است که در درون ھمه ماست. این کودک “خود” خود ماست که به ما انرژی می دھد، شور و سرزندگی ما به او مرتبط است، احساسات ما به او گره خورده است، و تخیل، خلاقیت، شھود و غرایز ما در پیوند با اوست.
علم روانشناسی بر این باور است که این کوچولوی درون وقتی مورد بی توجھی قرار می گیرد و صدمه می بیند خود را در لایه ای می پوشاند و از دید دیگران مخفی می سازد، وقتی او را (احساسات خود) انکار می کنید، در جایی، در عمیق ترین سطح روان پنھان می شود و با این کار، شما مشکلات جسمانی و روان پزشکی از جمله افسردگی و اضطراب را تجربه خواھید کرد. زندگی یکنواخت و کسل کننده، روحیه غمگین و خلق پایین ھمگی از غیبت این دوست درون تان حکایت دارند.

اگر به او بی محلی کنید او ھم بی توجھی شما را با لجبازی و بیماری پاسخ می دھد اما اگر به او توجه کنید و با او مھربان باشید، می داند چگونه شما را سرگرم کند، از زندگی لذت ببرید، از تخیل خود بھره مند شوید، خلاقیت به خرج دھید و از شھود و خرد ناب بھره گیرید. با توجه و مراقبت از او، یک دوست واقعی و خالص خواھید داشت او می تواند در کنارتان قرار گیرد، خشکی و جدیت بیش از اندازه را از شما بگیرد و شما را لطیف تر کند و به شما کمک کند تا بر ترس ھایتان غلبه کنید. انعطاف پذیر شوید، تغییرات لازم را در خودتان به وجود آورید و امکان رشد شخصی خودتان را فراھم آورید.

 

مدرس ومشاور انگیزشی

 

تکنیک هایی ساده برای رهاسازی و شفای کودک درون تان:

 


* وقتی دلتان گرفت، گریه کنید، ھرگز جلوی خودتان را نگیرید. گریستن نشانه انسان بودن شماست. به علاوه کودک درون تان نیز آرام خواھد شد.


* دفترچه یادداشت شخصی داشته باشید و احساسات خود را یادداشت کنید و ھر چند وقت یک بار به آن سر بزنید. به این ترتیب شما با کودکدرون تان ملاقات کرده اید.


* ھمراه با موسیقی سالم حرکات منظم و شاد انجام دھید. حرکات بدنی کودک درون تان را به وجد می آورد و به این ترتیب شما برای بقیه روز سوخت روانی کافی خواھید داشت.


* وقت خود را با کسانی بگذرانید که به آنھا علاقه مندید و از بودن با آنھا لذت می برید. به این ترتیب کودک درون تان احساس امنیت و آرامش بیشتری خواھد کرد.


* اتاق تان را آن طور که دلتان می خواھد تزیین کنید. حتی اگر برای دیگران خنده دار به نظر می رسد، چندان مھم نیست. پرده ھا، رنگ دیوار و اشیا و لوازم، تابلوھا و روتختی را با سلیقه خودتان انتخاب کنید.


* گاھی اوقات زیر نور شمع شام بخورید و اگر موسیقی ملایمی نیز پخش شود فضا رویایی تر خواھد شد. به این ترتیب کودک درون تان بیشتر لذت خواهد برد.

 

* زیر باران قدم بزنید و چتر را فراموش کنید، بگذارید خیس شوید و به یاد سال ھای خردسالی به کودک درون تان نشان دھید که برای او اھمیت قائل ھستید.

 

* به حس ششم و شھود خود احترام بگذارید. برای مثال اگر ته دلتان به انجام کاری راضی نیستید آن را انجام ندھید و یا در تصمیم گیری ھا به ته قلبتان ھم نگاھی بیندازید. کودک درون تان آنجا نشسته است.


* وقتی نقاشی می کشید، از تخیل خود کمک بگیرید و طرح ھای تخیلی بکشید و آنھا را با رنگ ھای دلخواه خود رنگ نمایید. مطمئنا کودک درون تان در انتخاب رنگ ھا به شما کمک خواھد کرد.


* به تماشای طلوع و غروب بنشینید و با خود بگویید: این ممکن است آخرین طلوع یا غروب خورشید باشد که به نظاره نشسته ام و این تجربه ای “ناب” برای کودک درون تان خواھد بود.


* آراسته باشید و آرایشی که دلتان می خواھد داشته باشید. اگر به ته دلتان رجوع کنید او به شما خواھد گفت که چه سبک آرایشی را میپسندد.


* از انتقاد نسبت به خود دست بردارید. در چنین لحظاتی کمی درنگ کنید. شما در حال شلاق زدن به کودک درون تان ھستید، شلاق را دور بیندازید و با او مھربان باشید.


* وقتی زیر فشار ھستید و استرس دارید به کتاب ھای داستان کودکان پناه ببرید. این کار لذت بخش “کودک درون تان” را آرام خواھد ساخت.


* از تفریح ھای گذری و کوتاه غافل نشوید. مانند تاب خوردن در یک پارک و یا خوردن یک فنجان چای داغ در زمستان آن ھم وقتی ھوس نوشیدن آن را می کنید. این کار یعنی پاسخ دادن به ندای کودک درون تان.

 

* ھیچ چیز مانند اسب سواری و دوچرخه رانی کودک درون تان را به وجد نمی آورد، امتحان کنید.


* دردھای جسمانی فریاد خفه شده کودک درون شماست. پس علاوه بر درمان ھای جسمانی برای رابطه خود با وی فکری بکنید.


* وقتی تنھا ھستید می توانید دور و برتان را به ھم بریزید و از شلوغی و ریخت و پاش لذت ببرید. به این ترتیب کودک درون تان نیز نفس راحتی می کشد.


* یک جعبه یا کشوی مخصوص داشته باشید و تمام ھدایا و یا کارت تبریک ھایی که از دیگران گرفته اید را در آن نگھداری کنید. این جعبه محتوی “عشق” است. عشق دیگران نسبت به کودک درون شما، و شما لایق آن ھستید.

 

منبع: بابک رهبری ، روانشناسی بالینی

  • نمایش : ۷۶۲
  • لیلا

    خانم مهر علی عزیز مطالبتان عالی وپر از انرژی است موفق باشید😍😍

    خوشحالم که مطالب مورد توجه شما قرار گرفت.
    شاد و تندرست باشید.
    فاطمه محمودی

    خانم‌مهر علیعزیز از مطالبی که دراین وبلاگ‌گذاشتین لذت بردم‌امیدوارم‌ 

    همیشه موفق و سر بلند باشین

    متشکرم خانم محمودی عزیز
    پاینده باشید.
    حسیبا شهسوار

    خانم مهرعلی عزیزم

    ساخت این وبلاگ پر بار و سرشار از انرژی مثبت رو بهتون تبریک میگم

    آرزوی موفقیت روز افزون دارم 

    به امید گسترش فعالیت و  این هدف زیبا در عرصه های بزرگتر❤❤

    ممنون از توجه شما

    منم آرزوی جذبهای عالی رو  براتون دارم.
    حمیدرضا تمرتاش

    درود بر شما

    تبریک میگم بهتون، انشالله شروع فعالیتتون توی این سایت، شروع یک برنامه موفقیت آمیز و بلند مدت باشه 

    سلام
    متشکرم
    سربلند باشید.
    جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب