مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

غلبه بر ترس ها

  • مععصومه مهرعلی
  • يكشنبه ۹ آذر ۹۹
  • ۰۷:۰۰

 
چگونه بر ترس های خود غلبه کنیم؟
 
ترس ها
 
همانطور که میدانید یکی از موانع بزرگ ایجاد تغییر و یا حرکت به سوی هدف و یا دست به کار شدن برای انجام کارهای جدید و پیشرفت به سوی آرزوها و اهداف ترس های شماست. ترس از نشدن ها، ترس از شکست، ترس از مسخره شدن، ترس از عدم موفقیت و تحقیر، ترس از دست دادن زمان، سرمایه، انرژی و ... میتواند دلایلی باشد که نه تنها بسیاری از کارها را شروع نمیکنید، بلکه حتی به آنها فکر هم نمیکنید. پس ترس و غلبه بر ترس میتواند دو روی سکه ای باشد که هر طرفش زندگی متفاوتی را برای شما خواهد ساخت. ترس ها به شما خیانت میکنند و عامل بازدارنده ای در مسیر پیشرفت و اقدام شما هستند. پس ضروری است که بر آنها فائق شوید.
در ذیل چند راهکار بسیار ساده، پر کاربرد و عملی برای غلبه بر ترسها ارائه میشود که امیدوارم با عمل به آنها بتوانید به آرزوها و اهداف خود دست یابید. (بقیه مقاله در ادامه مطلب)
 
راهکار های عملی برای غلبه بر ترس ها
 
۱. افزایش اطلاعات:
برای آغاز هر کاری لازم است مقداری مطالعه و تحقیق در مورد آن، شرایط لازم برای انجام کار، ابزار و امکانات مورد نیاز، شناخت بازار ارائه محصول، شناخت رقبا و نحوه عملکرد آنان و ... داشته باشیم تا بتوانیم با درایت بیشتری اقدام کنیم.
 
 
افزایش اطلاعات
 
۲. الگو برداری
الگو برداری از افراد موفقی که در هر رشته به اهداف خود رسیده اند و یا افراد برتری که در هر رشته مشغول به فعالیت هستند و برند سازی موفقی داشته اند میتواند کمک زیادی در مسیر حرکت شما در رسیدن به اهدافتان باشد.
 
الگو برداری
 
۳. عملکرد رقبا
با بررسی و مطالعه و پیگیری عملکرد رقبا و حتی ایجاد تعامل و دوستی با آنها میتوانید به نکات ریز و اطلاعات جالبی دست پیدا کنید که در مسیر موفقیت به شما کمک میکند.
 
عملکرد رقبا
 
۴. تحقیق از همکاران
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مورد نظر خود، از همکاران و کسانی که به آن رشته پرداخته اند کمک بگیرید و از تجربیات آنان استفاده نمایید. اطمینان داشته باشید که در هر رشته ای بسیاری از افراد هستند که از کمک و راهنمایی شما خوشحال خواهند شد.
 
تحقیق از همکاران
۵. ایجاد مهارت
برای رسیدن به اهدافتان نیازمند کسب مهارت هایی هستید که میتواند شما را در مسیر راهنمایی نموده و کمک کند که در حداقل زمان و صرف هزینه کمتری به حداکثر نتیجه دست یابید. پس لازم است که مهارت های لازم را شناسایی و برای کسب آنها مشتاقانه اقدام کنید.
 
ایجاد مهارت
 
۶. استارت و اقدام
برای انجام هر کاری شروع و اقدام مهم ترین قدم محسوب میشود. در صورتی که شما ماه هاست که به انجام کاری فکر میکنید و هنوز دست به اقدام نزده اید شما یک انسان اهمال کار هستید! و لازم است هر چه زود تر استارت کار خود را بزنید و اولین قدم را بردارید. در نظر داشته باشید که اولین گام مهم ترین گام است، پس آن را با دقت بردارید. این دقت به معنی داشتن وسواس و تفکر صفر یا صدی نباید قلمداد شود بلکه کافی است که بدانید بهتر است چگونه آغازگر فعالیت خود باشید. پس از شروع و در طی مسیر به عواملی بر خواهید خورد که به یاریتان میشتابد و مسیر را برای شما روشن و هموار خواهد کرد. بعد از کمی طی مسیر به نحوه تبلیغات و نحوه ارائه محصول و ... بیشتر توجه کنید و استراتژی های لازم را بچینید.
 
استارت و اقدام
 
۷. اعتماد به نفس
برای حصول نتایج عالی تر شما باید خودباوری و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید تا به شما کمک کند نتایج بهتری کسب نمایید. هر چه خودباوری شما قوی تر و اساسی تر باشد، نتایج هم عالی تر خواهند بود.
 
اعتماد به نفس
 
۸. تصویر سازی
یکی از تکنیک هایی که در جذب و رسیدن به اهداف بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، استفاده از تصویرسازی ذهنی است و شما میتوانید با ساختن تصویری که از رسیدن به اهداف در ذهن خود ایجاد میکنید و با دیدن تصویر خود در جایگاهی که چشم انداز ۵ ساله شما را نشان میدهد (در مقاله "چگونه میتوانیم اهداف بزرگ زندگیمان را به واقعیت تبدیل کنیم؟" توضیح داده شده) ذهن و ضمیر ناخودآگاه خود را برنامه ریزی کنید تا در مسیر رسیدن به اهداف و غلبه بر ترس ها کمک لازم را به شما داشته باشد و در واقع راهنمای شما برای رسیدن به اهدافتان بشود.
 
تصویر سازی
 
خوشحالم که شما خواننده عزیز از تکنیک های گفته شده استفاده میکنید تا با غلبه بر ترسهای بازدارنده، در مسیر موفقیت پیش بروید.smiley
 
ایران ما با داشتن افرادی توانمند و هدفمند، آباد تر و شادتر خواهد شد.smiley
 
نظراتتان ارزشمند است! خوشحال میشوم در بخش نظرات آنها را ثبت کنید.mail
 
امیدوارم به تمام آرزوهای قشنگتان برسیدheart
 
معصومه مهرعلی
مدرس و مشاور قانون جذب و پرورش افکار
 
بنر

  • نمایش : ۴۷۳
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب