مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

دفترچه شکرگزاری در طی سال

  • مععصومه مهرعلی
  • چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸
  • ۰۷:۳۰

 

دفترچه شکرگزاری در طی سال

 

شکرگزاری در طی سال: انگشت اتهام به سمت کسی گرفتن کار سختی نیست، درست است؟ برای مثال بعضی افراد می گویند: " من به خاطر رئیس بد اخلاقم در کار خود پیشرفت نمی کنم" یا " اگر همکارانم زیرآب مرا نمیزدند و پشت سرم غیبت و بدگویی نمی کردند، آن ترفیع شغلی مال من بود" یا " اخلاق بد همیشگی من به خاطر این هست که کارهای فرزندانم من را به جنون می کشاند". 

 

معصومه مهرعلی مدرس ومشاور قانون جذب

 

چند سال پیش یکی از دوستان من از همسر خود شکایت می کرد، هرچند که به نظر من بانویی فوق العاده و از همه نظر مناسب بود. و در حقیقت دوستم بسیار خوش اقبال بود که چنین همسری داشت، این موضوع را مکررا به او گوشزد میکردم، اما او همچنان می گفت که همسرش باعث تمام بدبختی ها و بیچارگی های اوست. در این زمان بود که من تجربههایی مربوط به خودم را با وی در میان  گذاشتم که عینا رابطه مشترک من را تغییر داده بود:

"سالیان گذشته در عید شکرگزاری تصمیم گرفتم برای همسرم یک دفترچه سپاس گزاری درست کنم، و در طول یک سال هرروز، کارهایی را که از بابت آنها از همسرم ممنون بودم، در دفترچه یادداشت کنم. (به طور مثال به شیوه تعامل او با دوستانش و نحوه نگهداری از سگ، تمییز کردن منزل و درست کردن غذاهای خوشمزه و مدل موی زیبای وی و یا هر چیز دیگر... ) من درجستجوی کارهایی بودم که همسرم با انجام آن ها من را تحت تاثیر قرار می داد و یا دنبال صفات و خصوصیاتی بودم که همسرم داشت ومن قدردان آن ها بودم. یک سال تمام مخفیانه همه آن ها را یادداشت کردم و در پایان سال یک دفترچه کاملا پر داشتم. سال بعد در عید شکرگزاری زمانی که دفترچه را به همسرم دادم در حالی که اشک در چشمان وی حلقه زده و سرازیر شده بود، به من گفت: که این دفترچه بهترین هدیه ای است که تا به امروز دریافت کرده است حتی بهتر از ماشینی که به مناسبت تولدش به وی هدیه داده بودم.

 

معصومه مهرعلی مدرس ومشاور قانون جذب

 

قسمت جالب این بود که خودم هم از این هدیه بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته بودم، همه آن یادداشت های روزانه باعث شد روی جنبه های مثبت همسرم تمرکز کنم و آگاهانه دنبال تمام کارهای خوبی باشم که وی انجام میداد. این تمرکز قلبی من، بر هرچیزی که ممکن بود از آن شکایت کنم چیره شد و بار دیگر با تمام وجود عاشق همسرم شدم حتی شاید بیشتر از قبل، چون جای اینکه خصوصیات و ویژگی های آشکارش را ببینم، به ظرافت هایی که در وجود و رفتار او بود توجه کردم، سپاس گزاری، حق شناسی و نیت من برای پیدا کردن بهترین رفتار او چیزی بود که هرروز در قلب و چشمان من قرار گرفت و این موضوع باعث شد به شکل متفاوتی با همسرم برخورد کنم که البته باعث شد متقابلا او هم رفتاری متفاوت و بهتری با من داشته باشد. نهایتا روزی 5 دقیقه و یا بیشتر، برای نوشت دلایلی که چرا از همسرم ممنون بودم زمان گذاشتم و ما یکی از بهترین سال های ازدواج خود را تجربه کردیم و رابطه مان از آن زمان تاکنون بهتر شد."

 

معصومه مهرعلی مدرس ومشاور قانون جذب

 

شکرگزاری در طی سال: بعد از این که تجربه ام را با دوستم در میان گذاشتم، او هم تصمیم گرفت تا یک دفترچه سپاس گزاری در مورد همسرش درست کند و روی ویژگی های مثبت همسرش متمرکز شود و درپی آن ها باشد، درنتیجه در همان چند ماه اول رابطه مشترک آنها بهبود پیدا کرد. بعداز مدتی نظر دوست من در باره همسرش تغییر پیداکرد و همین موجب تغییر رفتار او با همسرش شد. نتیجه این که همسرش در مورد طرز فکری که با او داشت، گزینه های متفاوتی را انتخاب کرد و این چرخه ادامه یافت و همان گونه که ما می دانیم اثر مرکب شد.

 

برگرفته از کتاب اثر مرکب دارن هاردی

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

  09024447135

 تلگرام: razeparvareshafkar@

اینستاگرام: mojezate_jazb

لطفا در قسمت زیر نظرتان را درج کنید.

متشکرم

  • نمایش : ۶۰۹
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب