مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

شناخت افراد با استفاده از زبان بدن

  • مععصومه مهرعلی
  • پنجشنبه ۵ دی ۹۸
  • ۰۷:۱۵

 

شناخت افراد با استفاده از زبان بدن

 

" از روی ناخن ها، آستین کت، چکمه، شلوار، برآمدگی انگشت اشاره، طرز بیان، سرآستین و حرکات یک فرد است که کار و پیشه او به روشنی فاش میشود. غیر قابل باور است که یک کارآگاه ماهر نتواند با ترکیب همه اینها معما را کشف کند"                                                            شرلوک هولمز 

                                                                                                                                           

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب 

شناخت افراد با استفاده از زبان بدن: از دوران کودکی فهمیدم آنچه که مردم میگویند، در واقع آن چیزی نیست که مورد نظر آنهاست. میدانستم که اگر افکار واقعی آنها را بخوانم و پاسخ درستی به نیازهایشان بدهم میتوانم کاری کنم تا مطابق میلم رفتار کنند و کاری را که میخواهم انجام دهند. من در یازده سالگی پول تو جیبی ام را از راه فروش حضوری اسکاچ در مقابل درب خانه ها در میآوردم و با نگاه کردن به دستان افراد به سرعت میفهمیدم که آنها از من اسکاچ خواهند خرید یا نه. وقتی دری را میزدم اگر کسی تمایلی به خرید نشان نمیداد اما دست هایش باز بود و کف دستش را به من نشان میداد میفهمیدم که می توانم بیشتر اصرار کنم. زیرا هر چقدر فرد خود را بی اعتنا نشان میداد اما حالت تهاجمی نداشت. اگر کسی با صدای ملایم به من میگفت دور شوم اما از انگشت اشاره اش استفاده می کرد و یا دستش را مشت می کرد میفهمیدم که بهتر است هر چه سریع تر از آنجا بروم.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

من عاشق فروشندگی بودم و قابلیت خواندن فکر مردم در کنار فروشندگی در سال های نوجوانی باعث شد تا پول کافی برای خرید اولین مایملکم را بدست بیاورم. در بیست سالگی وارد فعالیت بیمه شدم و چندین بار رکورد فروش موسسه ای را که برایش کار میکردم شکستم و در سال اول اشتغالم جوان ترین فروشنده ای شدم که بیش از یک میلیون دلار فروش کرد. این موفقیت سبب شد به فروشنده میلیون دلاری شهرت پیدا کنم

 

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

همه چیز آنطور نیست که بنظر می رسد

قابلیت مشاهده آنچه در ذهن مردم می گذرد ساده است، آسان نیست ولی ساده است. قابلیت خواندن فکر افراد در واقع به این معناست که آنچه را در محیط می بینید و میشنوید با هم مقایسه کنید اما مردم بیشتر به چیزهایی دقت می کنند که آن را میبینند.

یک حکایت جالب در این مورد برای شما نقل می کنم:

دو مرد از جنگلی می گذشتند که با یک گودال عمیق روبرو شدند. یکی از آنها گفت : وای چه عمیقه، بیا تا سنگی داخل آن بیاندازیم تا ببینیم عمقش چقدر است؟ آنها چند سنگ در گودال انداختند اما بعد از چند لحظه هیچ صدایی نیامد. سپس سنگ بزرگتری را امتحان کردند اما صدایی نیامد. تا اینکه چشمشان به یک تکه ریل قطار افتاد، تصمیم گرفتند که آن را درون گودال بیاندازند. آنها ریل سنگین را کشان کشان به طرف گودال آوردند و به داخل گودال انداختند. اما هیچ صدایی نیامد. ناگهان از دل جنگل بزی به سرعت باد دوید و از بین آن دو عبور کرد و به داخل گودال افتاد. دو مرد آنجا ایستاده بودند و به چیزی که دیده بودند فکر می کردند. سپس کشاورزی از دل جنگل بیرون آمد و سراغ بزش را از آن دو گرفت. آنها گفتند بز مثل برق و باد از جنگل بیرون آمد و به داخل گودال پرید. کشاورز گفت " نه اون بز من نبوده، آخه من بزم را به یک تکه ریل قطار بسته بودم"

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

اطلاعات شما راجع به کف دستتان چقدر است؟

 

در روز چندین بار میگوییم چیزی را مثل کف دستمان میشناسیم اما آزمایش ها نشان میدهد که در واقع کمتر از پنج درصد مردم کف دستشان را از روی عکس تشخیص می دهند. برای اثبات این نکته آزمایش ساده ای را انجام دادیم که نتایج آن نشان داد که بیشتر افراد در خواندن علائم زبان بدن ماهر نیستند. در این آزمایش ما در انتهای راهروی لابی هتل یک آینه قرار دادیم که این تصور را ایجاد می کرد که راهروی بسیار درازی در هتل هست که تا پشت لابی ادامه دارد. گیاهان بزرگی هم از سقف آویزان کردیم که هرکس وارد لابی شود به نظر برسد که شخص دیگری همزمان از انتهای دیگر وارد شده است. آن شخص فرضی به دلیل وجود گیاهان صورتش قابل تشخیص نبود اما میشد بدن و حرکاتش را دید. وقتی از افراد حاضر پرسیدیم آیا مهمان را شناختید؟ 85 درصد مردان گفتند نه! در واقع بیشتر مردان نتوانستند تصویر خود را در آینه تشخیص بدهند. در حالی که 58 درصد زنان وجود آینه را تشخیص دادند و 30 درصد هم گفتند که میهمان به نظرشان آشناست. بیشتر مردان و نیمی از زنان نمی دانند که از گردن به پایین بدن شان شبیه چیست؟

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

منشاء اولیه

اغلب نشانه های اصلی ارتباطات انسان در سراسر دنیا مشابه هستند. مثلا وقتی مردم شادند لبخند میزنند یا وقتی غمگین یا عصبانی هستند اخم میکنند. سر تکان دادن در اغلب کشورها به معنای بله یا تصدیق یک مطلب است. تکاندادن سر از یک سو به سوی دیگر به نشانه "نه " میباشد و ظاهرا در کودکی آموخته میشود. وقتی نوزادی به اندازه کافی شیر خورده سرش را از یک طرف به طرف دیگر میچرخاند تا سینه مادرش را دور کند و هنگامی که همین کودک بزرگ می شود، در هنگام غذا خوردن سرش را از یک سو به شوی دیگر تکان میدهد تا کسی نتواند قاشق را در دهانش بگذارد و به همین ترتیب او فورا یاد میگیرد که از تکان دادن سر به عنوان حرکتی برای اعلام مخالفت استفاده کند.

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

البته باید به این نکته توجه داشت که همانطور که برخی از این علائم و نشانه های غیرکلامی در تمام فرهنگ ها یکسان هستند، تعدادی از این نشانه ها نیز ممکن است در فرهنگ به خصوصی متداول بوده و در فرهنگ دیگر بی معنی و یا حتی دارای معنی متفاوتی باشد.

 

شش راز جالب زبان بدن

1- صورت: برای خودتان یک لبخند و حالت و صورت همیشگی و مخصوص بخود داشته باشید. سعی کنید دندان هایتان همیشه سفید و درخشان باشند.

2- حالات: حرف ها و احساس هایتان را با حرکات دست بگویید اما در این کار افراط نکنید.

3 - حرکت سر: در هنگام حرف زدن از سر تکان دادن سه گانه استفاده کنید و در هنگام گوش کردن سرتان را کج بگیرید.

4- تماس چشمی: تا زمانی که فرد مقابلتان احساس راحتی بکند با او تماس چشمی برقرار کنید. افرادی که با دیگران تماس چشمی برقرار میکنند از اعتبار بیشتری برخوردارند.

5- وضعیت بدن: در هنگام گوش کردن به جلو خم شوید  ولی در موقع حرف زدن صاف بایستید.

6- قلمرو: آن قدر که احساس راحتی می کنید نزدیک دیگران بایستید و دقت کنید اگر طرف مقابلتان عقب رفت دوباره جلو نروید.

 

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

 

 

معرفی کتاب: زبان بدن اثر آلن و باربارا پیز نشر خلاق

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

               09024447135

     تلگرام: razeparvareshafkar@

 

 

  • نمایش : ۸۵۶
  • مجتبی

    ممنونم خیلی مطلب جالبی بود 🌹

    با سلام 
    از حسن نظر شما متشکرم.
    پاینده باشید.
    جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب