مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

جذب ثروت، سلامتی، آرامش، روابط عالی

راز موفقیت افراد موفق چیست؟

  • مععصومه مهرعلی
  • جمعه ۱۵ آذر ۹۸
  • ۰۹:۰۰

 

راز موفقیت افراد موفق چیست؟

 

اخیراً محققان طی مصاحبه با ۲۰۰ فرد فوق العاده موفق توانسته‌اند به اطلاعات جالبی در باره راز موفقیت آنها دست ‌یابند. در جریان این تحقیقات از ۷ میلیاردر، ۱۳ مدال‌آور المپیک و تعداد زیادی از کارآفرینان موفق پرسیده شده:

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

 

«راز اصلی موفقیت شما چیست؟»

 

جالب اینجاست که این ۲۰۰ فرد موفق جواب‌های فوق‌العاده جالبی در پاسخ به همین سوال گفته‌اند که با بررسی آنها، این ۱۴ عادت کلید‌ی افراد موفق کشف شده است:

۱- از تک تک دقایقشان استفاده می‌کنند

بسیاری از افراد برای هر ساعت از روز برنامه‌ی به خصوصی می‌ریزند. تفاوت کارآفرینان موفق با آدم‌های معمولی این است که آنها برای هر دقیقه از روزشان برنامه‌ریزی مخصوص دارند. از نظر آنها زمان تنها سرما‌یه‌است که حدر رفتن آن هیچ جبرانی ندارد.

 

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

 

۲- فقط روی موفق بودن یک فعالیت تمرکز می کنند

این اشخاص می‌دانند که مهمترین فعالیتشان چیست و سعی می کنند در اولین اقدام، فعالیت یادشده را بدون وقفه انجام دهند.

۳- لیست انجام کار ندارند

آمار‌ها نشان می‌دهد که تنها ۴۱ درصد لیست‌های انجام کار عملی می‌شوند. این در حالی است که ۵۹ درصد فعالیت‌های باقیمانده در ذهن تلنبار شده و استرس می‌آفریند. پس بهتر است به مانند کارآفرینان موفق لیست کار خود را دور انداخته و  همه وظایف را در سالنامه‌ها یادداشت کنید.

۴- آینده نگری دارند

زمان پر از تناقض است. بسیاری از مواقع با پدید‌ه‌هایی روبرو می‌شوید که از فعالیت‌های گذشته‌ی شما نشات می‌گیرند. افراد موفق با پیش بینی موقعیت‌های آینده، امروز انتخاب درست را پیش گرفته و راهکار مناسب را در زمان حال برمی‌گزینند تا در آینده به مشکلی بر نخورند.

 

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

 

۵- زمان کار مشخصی دارند

همیشه در زمان پایان کار، وظایف پایان نمی‌پذیرند و همواره می‌توان کاری انجام نشده پیدا کرد اما اشخاص موفق می‌دانند باید میان کار و استراحت تعادل وجود داشته باشد. این اشخاص اولویت بندی خود را حفظ کرده و زمانی برای استراحت، خانواده و ورزش در نظر می‌گیرند. آنها می‌دانند که چطور ۱۴۴۰ دقیقه از روز را میان وجوه مختلف زنذدگی تقسیم کنند. 

۶- از دفترچه یادداشت استفاده می‌کنند

بسیاری از ایده‌های میلیارد دلاری از همین دفترچه‌های یادداشت پیدا می‌شوند. همیشه باید دفترچه‌ای به همراه داشت تا بتوان همه چیز را نوشت. این درس بزرگی است که در هیچ دانشگاه تجارتی آموخته نمی‌شود. موفق‌ها همواره دفترچه‌ی کوچکی به همراه دارند که تمام تفکرات، ایده‌ها و حسش‌هایشان را درآن می‌نویسند.

۷-در روز ایمیلشان را کمتر چک می‌کنند

اشخاص موفق وقت خود را خرج چک کردن ایمیل‌ها نمی‌کنند، آنها اعلان‌های صندوق نامه و شبکه‌های اجتماعی را خاموش کرده تا با هر لرزشی سراغ تلفن‌های همراه خود نروند. بدین ترتیب از تمام وقت خود استفاده‌ی مطلوب می‌کنند.

۸- از جلسه‌های بی مورد پرهیز می‌کنند

تجار موفق تنها زمان قرارداد جلسه‌ می‌گذارند. به اعتقاد آنها جلسه زمان بر بوده، آدم‌ها را بی‌حوصله کرده و موجب می‌شود از بحث اصلی خارج شوند . بهتر است جلسه‌ای برگزار نشود اگر هم شد کوتاه بوده و سریع به اصل مطلب بپردازد.

 

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

۹- تقریباً به همه چیز جواب منفی می‌دهند

مدیران موفق با مدیران معمولی تفاوتی اساسی دارند، تا زمانی که ایده‌ یا مطلبی فوق العاده نباشد به آن نه می‌گویند. به یاد داشته باشید در روز تنها ۱۴۴۰ دقیقه وجود دارد و افراد موفق هیچ‌کدام از این دقایق را برای ایده‌های معمولی هدر نمی‌دهند.

۱۰- از قانون ۸۰/۲۰ بهره می‌برند

بر اساس «اصل بارتو» که یک قاعده سرانگشتی رایج در تجارت است، ۸۰ درصد نتایج مربوط به ۲۰ درصد فعالیت‌هاست. مدیران موفق آن ۲۰ درصد به خصوص را یافته و با تمرکز روی آنها نتیجه‌گیری را تضمین می‌کنند.

 

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

 

۱۱- تقریباً همه‌ کارها را به دیگران واگذار می‌کنند

کارآفرینان نمونه، با برخوردن به مشکلات به دنبال راه حل می‌گردند برایشان مهم نیست که چه کسی آن را حل کند بلکه فقط پیدا‌کردن راه حل مهم است. این افراد کنترل گری‌ افراطی ندارند و کار‌ها را بدون ترس بین زیر دستانشان تقسیم کرده و در این زمینه انعطاف پذیری لازم را دارند.

۱۲- کارها را تمام کرده و به سراغ کار بعدی می‌روند

تا به حال شده که در حال انجام کاری باشید و آن‌را نیمه کاره رها کرده به سراغ فعالیت دیگری بروید؟ افراد موفق چنین عادتی ندارند. آنها از قانون «یکبار لمس کردن» بهره می برند. بدین شکل که با آغاز هر کار ، آن را تمام کرده سپس سراغ فعالیت دوم می‌روند.

۱۳- روتین خاص روزانه‌ی خود را نمی‌شکنند

نکته‌ی جالب این است که تمام این ۲۰۰ نفر روتین روزانه‌ی مخصوص به خود را داشتند. آنها صبح خود را با نوشیدن آب، ورزش و خوردن صبحانه‌ای سالم آغاز می‌کنند. بیشتر آنها نیز از دعا، مدیتشین یا مطالعه برای پر کردن زمان رسیدن به محل کار بهره می‌برند.

۱۴- انرژی کار خود را با غذا و استراحت مناسب تامین می‌کنند

نمی‌توان دقیقه‌ای به دقیقه‌های روز اضافه نمود اما می‌توان انرژی و توجه را در همین زمان محدود بالا برد. اشخاص موفق با دانستن این مطلب سعی می‌کنند با خوردن به موقع وعده‌های غذایی و خوراکی انرژی خود را تامین کنند. ضمن اینکه با استراحت کردن حساب شده، بازدهی خود را در طول روز حفظ می‌کنند.

 

مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی

 

 

برگرفته از دیجیاتو.کام

 

معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

               09024447135

     تلگرام: razeparvareshafkar@

شما را به تماشای فیلم راز (بدون مصرف اینترنت) دعوت میکنم:

 

  • نمایش : ۶۷۹
  • جذب ثروت،خوشبختی،سلامتی،روابط عالی،رسیدن به آرامش، اعتمادبه نفس، موفقیت،شادی،محبوبیت، عزت به نفس، درمان افسردگی،تکنیکهای شاد زیستن

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب

    معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب